1. Kontaktní údaje prodávajícího
Název:Martin Ilko
Sídlo/bydliště:Vápensko 30, Kostomlaty nad Labem, 28921
IČ:61910899
Zapsaná:
Telefon:775080982
Email:[email protected]
Kontaktní adresa:Vápensko 30,Kostomlaty nad Labem, 28921
2. Informace
Informace o zboží a ceně uváděné
prodávajícím jsou závazné s výjimkou zjevné chyby. Ceny jsou
prezentovány včetně všech daní (např. DPH) a poplatků, kromě nákladů na
doručení zboží.
Informace o přijímaných způsobech platby jsou uvedeny zde. Prodávající nepožaduje žádné poplatky v závislosti na způsobu platby.
Přijetí nabídky s dodatkem nebo odchylkou není přijetím nabídky.
Potvrzení obsahu smlouvy uzavřené v jiné než písemné formě, které
vykazuje odchylky od skutečně ujednaného obsahu smlouvy, nemá právní
účinky.
Převzetí nevyžádaného plnění ze strany kupujícího neznamená přijetí nabídky.
Fotografie uvedené na stránkách obchodu odpovídají prodávanému zboží.
3. Doručování zboží
Prodávající dodá zboží uvedeno
„skladem“ kupujícímu kompletní, nejpozději do 7 prac. dnů od potvrzení
objednávky, pokud u jednotlivého zboží neuvádí jinou lhůtu k dodání.
Kupující je povinen zboží převzít a zaplatit. Kupujícímu se doporučuje,
aby si zboží při převzetí co nejdříve překontroloval.
Doklady ke zboží, zejména daňový doklad (případně potvrzení a certifikáty) odešle prodávající kupujícímu jako součást zásilky.
Požádá-li o to kupující, potvrdí mu prodávající v písemné formě, v
jakém rozsahu a po jakou dobu trvají jeho povinnosti z vadného plnění a
jakým způsobem může kupující práva z nich uplatnit.
Cena a způsob doručení (informace ke stažení zde)
Nepřevezme-li kupující zboží v dohodnuté době porušením své povinnosti,
je povinen prodávajícímu zaplatit poplatek za uskladnění za každý den
prodlení ve výši 10,- Kč, maximálně však 300,- Kč. Prodávající je
oprávněn poté, co kupujícího prokazatelně e-mailem upozorní a poskytne
mu novou přiměřenou lhůtu pro převzetí, zboží vhodným způsobem prodat.
Náklady na uskladnění a náklady marného dodání zboží z důvodu nedostatku
součinnosti na straně kupujícího v nezbytně nutné výši je prodejce
oprávněn vůči kupujícímu započíst na výtěžek prodeje.
Dodání zboží v ČR zajišťuje Česká pošta a Zásilkovna.
4. Zrušení objednávky a odstoupení od smlouvy
Kupující může odstoupit od smlouvy do
14 dnů od převzetí zboží nebo poslední části dodávky, a to bez ohledu
na způsob převzetí zboží či provedení platby. Uvedená lhůta je určena k
tomu, aby se kupující v přiměřeném rozsahu seznámil s povahou,
vlastnostmi a funkčností zboží.
Kupující je oprávněn od smlouvy odstoupit i kdykoliv před dodáním zboží.
Odstoupení od smlouvy kupující prodávajícímu zašle nebo předá ve 14
denní lhůtě. Kupující nemusí uvádět důvod, pro který od smlouvy
odstupuje. Pro usnadnění komunikace je vhodné v odstoupení uvést datum
nákupu či číslo smlouvy/prodejního dokladu, bankovní spojení a zvolený
způsob vrácení zboží.
Prodávající je povinen kupujícímu vrátit částku plně odpovídající ceně
zboží a zaplaceným nákladům na jeho dodání do 14 dnů od odstoupení od
smlouvy, a to stejným způsobem, jakým platbu od kupujícího přijal.
Nabízí-li prodejce v rámci určitého způsobu dodání zboží několik
možností, je povinen kupujícímu nahradit nejlevnější z nich. Nejpozději
ve stejné lhůtě je kupující povinen prodávajícímu zaslat nebo předat
zakoupené zboží. Zboží by mělo být vráceno prodávajícímu (ne na dobírku)
kompletní, nejlépe v původním obalu, nesmí jevit známky opotřebení či
poškození. Náklady vrácení zboží nese kupující.
Je-li vrácené zboží poškozeno porušením povinností kupujícího, je
prodávající oprávněn vůči kupujícímu uplatnit nárok na náhradu snížení
hodnoty zboží a započíst jej na vracenou částku.
Výjimky: Právo na odstoupení od smlouvy nelze uplatnit u smluv na dodávku zboží upraveného podle přání spotřebitele nebo pro jeho osobu a u smluv na zboží (volená povrchová úprava v roletce u zboží, na míru dodaný drát, řetízkovina)
5. Práva a povinností z vadného plnění
Jakost při převzetí
Pokud má převzaté zboží nedostatky (např. nemá sjednané nebo oprávněně
očekávané vlastnosti, nehodí se k obvyklému nebo sjednanému účelu, není
kompletní, neodpovídá jeho množství, míra, hmotnost, nebo jakost
neodpovídá jiným zákonným, smluvním nebo i předsmluvním parametrům),
jedná se o vady zboží, za které prodávající odpovídá.
Kupující může u prodávajícího uplatnit nejpozději do dvou let od převzetí zboží podle svého požadavku nárok na bezplatné odstranění vady nebo na přiměřenou slevu z ceny; není-li to povaze vady neúměrné (zejména nelze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu), lze uplatnit požadavek na dodání nové věci bez vad nebo nové součásti bez vad, týká-li se vada pouze této součásti.
Není-li oprava nebo výměna zboží možná, na základě odstoupení od smlouvy může kupující požadovat vrácení kupní ceny v plné výši.
Během šesti měsíců od převzetí zboží se předpokládá, že vada zboží existovala již při převzetí zboží.
Prodávající není povinen nároku kupujícího vyhovět, pokud prokáže, že
kupující před převzetím o vadě zboží věděl nebo ji sám způsobil.
U prodávaného použitého zboží prodávající neodpovídá za vady
odpovídající míře dosavadního používání nebo opotřebení. U věcí
prodávaných za nižší cenu prodávající neodpovídá za vadu, pro kterou
byla nižší cena sjednána. Místo práva na výměnu má kupující v těchto
případech právo na přiměřenou slevu.
Zákonná práva z vad
Prodávající odpovídá za vady vzniklé po převzetí zboží v 24 měsíční
záruční době nebo v době použitelnosti uvedené v reklamě, na obalu zboží
nebo v připojeném návodu.
V této lhůtě může kupující uplatnit reklamaci a podle své volby požadovat u vady, která znamená podstatné porušení smlouvy (bez ohledu na to, jde-li o vadu odstranitelnou či neodstranitelnou):
• odstranění vady dodáním nové věci bez vady nebo dodáním chybějící věci;
• bezplatné odstranění vady opravou;
• přiměřenou slevu z kupní ceny; nebo
• vrácení kupní ceny na základě odstoupení od smlouvy.
Podstatné je takové porušení smlouvy, o němž strana porušující smlouvu
již při uzavření smlouvy věděla nebo musela vědět, že by druhá strana
smlouvu neuzavřela, pokud by toto porušení předvídala.
U vady, která znamená nepodstatné porušení smlouvy
(bez ohledu na to, jde-li o vadu odstranitelnou či neodstranitelnou),
má kupující nárok na odstranění vady anebo přiměřenou slevu z kupní
ceny.
Vyskytla-li se
odstranitelná vada po opravě opakovaně (třetí reklamace pro stejnou
závadu nebo čtvrtá pro odlišné závady) nebo má zboží větší počet vad
(nejméně tři vady současně), může kupující uplatnit právo na slevu z
kupní ceny, výměnu zboží nebo odstoupit od smlouvy.
Prodávající neodpovídá za vady vzniklé v důsledku běžného opotřebení nebo nedodržení návodu k použití.
6. Vyřízení reklamace
Kupující je povinen uplatnit
reklamaci u prodávajícího nebo osoby určené k opravě bez zbytečného
odkladu od zjištění nedostatku. Učiní-li tak písemně nebo elektronicky,
měl by uvést své kontaktní údaje, popis závady a požadavek na způsob
vyřízení reklamace.
Kupující je povinen sdělit prodávajícímu, jaké právo si zvolil při
oznámení vady, nebo bez zbytečného odkladu po oznámení vady. Změna volby
bez souhlasu prodávajícího je možná jen tehdy, žádal-li kupující opravu
vady, která se ukáže být neodstranitelná.
Nezvolí-li kupující své právo z podstatného porušení smlouvy včas, má práva jako při nepodstatném porušení smlouvy.
Kupující je povinen prokázat nákup zboží (nejlépe dokladem o koupi).
Lhůta pro vyřízení reklamace běží od předání/doručení zboží
prodávajícímu nebo do místa určeného k opravě. Zboží by mělo být při
přepravě zabaleno ve vhodném obalu, aby nedošlo k jeho poškození, mělo
by být čisté a kompletní.
Prodávající je povinen bezodkladně, nejpozději do tří pracovních dnů,
rozhodnout o reklamaci, případně o tom, že je k rozhodnutí potřebné
odborné posouzení. Informaci o nutnosti odborného posouzení kupujícímu v
této lhůtě sdělí. Reklamaci, včetně odstranění vady, prodávající vyřídí
bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů od jejího uplatnění, pokud
se s kupujícím písemně nedohodnou na delší lhůtě. Po uplynutí této
lhůty má kupující stejná práva, jako by se jednalo o podstatné porušení
smlouvy.
Odmítne-li prodávající odstranit vadu věci, může kupující požadovat přiměřenou slevu z ceny nebo odstoupit od smlouvy.
Záruční doba se prodlužuje o dobu od uplatnění reklamace do jejího
vyřízení nebo do doby, kdy byl kupující povinen si věc vyzvednout.
Dojde-li k výměně zboží nebo jeho části, uplatní se odpovědnost
prodávajícího jako by šlo o koupi nového zboží nebo jeho části.
Není-li umožněno sledovat stav vyřízení reklamace on-line, zavazuje se
prodávající o vyřízení reklamace kupujícího informovat podle jeho
požadavku e mailovou zprávou nebo prostřednictvím SMS.
U oprávněné reklamace náleží kupujícímu náhrada účelně vynaložených nákladů.
7. Ochrana osobních údajů
Kupující souhlasí s tím, aby
poskytnuté osobní údaje byly prodávajícím zpracovávány a uchovávány v
souladu se zákonem o ochraně osobních údajů (č. 101/2000 Sb.) za účelem
plnění předmětu smlouvy. Kupující má právo být informován, jaké údaje o
něm prodávající eviduje, a je oprávněn tyto údaje měnit, případně
písemně vyslovit nesouhlas s jejich zpracováváním. Dozor nad ochranou
osobních údajů vykonává Úřad pro ochranu osobních údajů.
Prodávající
se zavazuje osobní údaje kupujícího neposkytnout jiným třetím subjektům
než smluvnímu dopravci za účelem dodání zboží.
Prodávající umožní nákup bez registrace, přičemž údaje neregistrovaných
kupujících využije výhradně k plnění předmětu smlouvy, nikoliv k
marketingovým či obchodním účelům.
Prodávající je oprávněn zasílat kupujícímu vlastní obchodní sdělení,
jen pokud si je kupující aktivně vyžádá, a to jen do doby, než kupující
prodávajícímu sdělí, že zasílání chce ukončit.
Toto sdělení kupující může učinit na elektronickou adresu získanou v
souvislosti s plněním smlouvy, aniž by mu tím vznikly jakékoliv náklady.
8. Řešení sporů
Vzájemné spory mezi prodávajícím a kupujícím řeší obecné soudy.
Kupující se může obrátit s žádostí o radu ohledně svých
spotřebitelských práv na dTest, o.p.s. přes www.dtest.cz/poradna či na
telefonu 299 149 009.
Prodávající
se zavazuje usilovat přednostně o mimosoudní řešení sporů s kupujícím,
pokud je kupující neodmítne. Mimosoudní řešení sporů probíhá
prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz na webové stránce
www.vasestiznosti.cz.
Tento postup není mediací dle zákona č. 202/2012 Sb., o mediaci, v
platném znění ani rozhodčím řízením podle zákona č. 216/1994 Sb., o
rozhodčím řízením a výkonu rozhodčích nálezů, v platném znění, a jeho
využitím není dotčeno oprávnění stran obrátit se se svým nárokem na
soud.
Po dobu trvání
jednání o mimosoudním urovnání sporu neběží ani nezačnou běžet promlčecí
a prekluzivní lhůty podle občanského zákoníku, dokud jedna ze stran
sporu výslovně neodmítne v jednání pokračovat.
Dozor nad dodržováním povinností podle zákona č. 634/1992 Sb., o
ochraně spotřebitele, v platném znění, vykonává Česká obchodní inspekce
(www.coi.cz).
9. Ostatní
Kupujícím se pro účely těchto
obchodních podmínek rozumí spotřebitel, jímž je člověk, který na rozdíl
od prodávajícího při uzavírání a plnění smlouvy nejedná v rámci své
podnikatelské činnosti ani v rámci samostatného výkonu svého povolání.
Prodávajícím se pro účely těchto obchodních podmínek rozumí podnikatel,
který na rozdíl od kupujícího při uzavírání a plnění smlouvy jedná v
rámci své podnikatelské činnosti nebo v rámci samostatného výkonu svého
povolání.
Ostatní zde
neuvedené záležitosti se řídí občanským zákoníkem (č. 89/2012 Sb.),
zákonem o ochraně spotřebitele (č. 634/1992 Sb.) a dalšími právními
předpisy, ve znění pozdějších právních předpisů.
Smlouva a otázky související se řídí českým právem.
Změny obchodních podmínek v jiné než oboustranně odsouhlasené písemné formě jsou vyloučeny.
Tyto obchodní podmínky jsou účinné od 1. ledna 2014.